Οι φυσικοί χυμοί φρούτων είναι ευεργετικοί και αθώοι;

H κατανάλωση ζαχαρούχων ποτών είναι επιβλαβής

Οι περισσότεροι γνωρίζετε ότι τα ζαχαρούχα ποτά δεν είναι υγιεινά. Aλλά μια νέα μελέτη βρίσκει ότι και οι χυμοί φρούτων δεν είναι εντελώς αθώοι.

 

Στην πραγματικότητα, η συχνή κατανάλωσή τους τακτικά μπορεί να βοηθήσει στην αύξηση της νοσηρότητας σας, λένε οι ερευνητές.

Τα στοιχεία έδειξαν ότι τα ποτά με ζάχαρη συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη, καρδιακών παθήσεων και παχυσαρκίας. Τα αποδεικτικά στοιχεία είναι λιγότερο σαφή για τους χυμούς φρούτων.

Ο φυσικός χυμός περιέχει ορισμένα θρεπτικά συστατικά και μπορεί να είναι ευεργετικός για την υγεία. Περιέχει όμως σχετικά υψηλές ποσότητες ζάχαρης από φυσικές πηγές.

Σε μια μεγάλη μελέτη συγκεντρώθηκαν στοιχεία για 13.440 άνδρες και γυναίκες. Η μέση ηλικία ήταν 64 ετών και όλοι συμμετείχαν σε μια μελέτη εμφάνισης εγκεφαλικού επεισοδίου από το 2003 έως το 2007. Μεταξύ αυτών των συμμετεχόντων, το 71% ήταν παχύσαρκοι ή υπέρβαροι.

Οι συμμετέχοντες ρωτήθηκαν πόσα ζαχαρούχα γλυκά ποτά κατανάλωναν. Κατά μέσο όρο σε έξι χρόνια, 1.168 από τους συμμετέχοντες πέθαναν.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι όσοι έπιναν πιο πολλά ζαχαρούχα ποτά – συμπεριλαμβανομένου του φυσικού χυμού φρούτων – είχαν υψηλότερες πιθανότητες να πεθάνουν κατά τη διάρκεια της μελέτης, σε σύγκριση με εκείνους που έπιναν λιγότερα. Επιπλέον, κάθε πρόσθετο ποτό αύξησε ακόμη περισσότερο τον κίνδυνο.

“Οι περισσότεροι γνωρίζετε ότι οι αναψυκτικά και άλλα ζαχαρούχα ποτά – συμπεριλαμβανομένων των αναψυκτικών, των φρουτοχυμών και των ενεργειακών ποτών – συνδέονται με την αύξηση του σωματικού βάρους και τις δυσμενείς επιπτώσεις στην υγεία. Αλλά οι χυμοί φρούτων εξακολουθούν να θεωρούνται από πολλούς ως μια υγιεινή επιλογή.

Παρόλο που οι χυμοί φρούτων έχουν συσχετιστεί με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη και καρδιακών παθήσεων,  εντούτοις αυτό δεν ισχύει για τους χυμούς από όλα τα φρούτα.

Αν και οι χυμοί φρούτων δεν είναι τόσο επιβλαβείς όσο τα ζαχαρούχα ποτά, η κατανάλωση θα πρέπει να μετριάζεται τόσο στα παιδιά όσο και στους ενήλικες. Ειδικά αυτό πρέπει να γίνεται για τα άτομα που προσπαθούν να ελέγξουν το σωματικό τους βάρος.

“Τα σημερινά στοιχεία δείχνουν ότι το νερό θα πρέπει να είναι το προτιμώμενο ποτό. Η κατανάλωση άλλων ποτών όπως το τσάι ή ο καφές, χωρίς ζάχαρη και κρέμα γάλακτος, θα πρέπει να επιλέγονται αντί για γλυκά ποτά με ζάχαρη”.

Σταύρος Τσιριγωτάκης, Χειρουργός Θυρεοειδούς, MD, FACS